Csak regisztrált felhasználók írhatnak üzeneteket, kérem, jelentkezzen be
Tudod BÁRMILYEN gépen kiszakad a berántó egyből, ha expandernek nézed. De olvasd el a használatit, nem az van benne, hogy:
1. Kapcsold be a szivatót.
2. Húzd ki a sarokig a berántót.
Ez nem ilyen férfias dolog, amire gondolsz, az a búcsúban az erőmérő.
2014. április 25. péntek
Vettem egy kisebbik sövényvágót, meg egy 6150 fűrészt. Mindkettőt nagy örömmel használjuk, NEM hobby üzemmódban. Kaptak már alaposan nem túl gondoskodó melóstól olyat, ami nem normális. Sövényvágó pl út széli gallyazásnál messze nem pihepuha örökzöld friss hajtások, inkább csak a minimum ujjnyi faágak nem okoznak problémát. Nehezebb, mint a másik két gép, egy Husqvarna meg egy Hitachi, de lényegesen strapabíróbb mindkettőnél. A fűrész meg tényleg olyan, ahogyan az elóttem szóló Borutalp írta, elsőre meglepő az ereje . Hangja mint egy krosszmotornak, stabilan indul bármikor, hiba nélkül működik. Mindkettőnél kb 40 tankon túl még semmi hiba nem fordult elő, megbízhatóan működnek. Én természetesen a gyári ajánlással szemben nem 1:25, hanem 1:40 keverékkel használom, JÓ MINŐSÉGŰ szintetikus olajjal. Bár ilyen kaszám még nincs, azért belekotnyeleskednék ebbe a témába is. Imádom az olyan hozzászólást, hogy elreped a tankja. Hát hogy a viharba ne, ha RÁ ÁLL !!!! És felesleges most írni, hogy pedig nem is, mert csak józanul végig kell gondolni. Ha nem állt rá, mi a jézustól törne ? Sosincs rajta (optimális esetben, ha nem áll rá) teher. Annyiból jogos, hogy a Stihl, Husqvarna AZT IS kibírja, mert mindkettőn van tankvédő, ami erről lemaradt . No de miért olyan strapás NEM ráállni ? Naugye !
Szóval nyugodtan vegye meg bárki, akinek ház körülre kell. Sokáig hű társ lesz.
2014. április 25. péntek
Első benyomásaim a Fuxtec 6150 láncfűrészről.. Akik gondolkodnak a megvásárlásán,azok számára hasznos infók: A szállítás:korrekt,gyors,profi..Köszönet érte! A gép összeszerelése igényesnek mondható,a csavarok meghúzva,ahol zsír kell(orrkerék,lánckenő szivattyú hajtás..),ott van! A burkolatok passzolnak,belül hővédelem,szigetelés van,maszzívnak tűnő alumínium ház,minimális sorja az alkatrészeken,a tankból érezhető enyhe benzin "illat" arról árulkodik,hogy a gyár lepróbálja a termékeit. Beindítás: könnyen induló motort ígérnek..3-ik rántásra berreg a motor! Erőteljes,érces hangú..kicsit rázkódó járású(ez "kisimul" a 2-3 tank benzin elhasználására). Minőségi olajjal használják..a lánc olajtartálya a motor része,így felmelegszik az olaj..higabbá válik,éppen ezért kell kicsit melegíteni:láncolajzás meleg olajjal lesz tökéletes. Egyszerűen kapcsolóval leállítható..nem szivatóval..egy mozdításra újra indul! Fűrészelés:40 cm-es száraz rönkben erölködés nélkül,saját súlyával vág.Nem kell billegetni,nyomni..erőböl vág,s az van bőven. Összegezve:adott árért kifogástalanul használható,jó fűrész..ha törődnek vele, s az anyagminősége is jó(ezt nem tudom még..majd az idő mutatja meg),akkor sokáig használható lehet.Bár nem közismert márka,de akár az is lehet belőle..egyenlőre ennyi a bennem kialakult vélemény,amit úgy gondoltam ,megosztok a vásárláson gondolkodók között. Üdvözlettel.
2014. február 22. szombat
Fuxtec 6150 első benyomások.Igyekeztem objektív képet leírni a fűrészről,Íme:
Viszonylag Ízléses dobozban,számlával,garanciával,leírással,kevéske szerszámmal,láncvédővel,stb. érkezett meg a csomag.Kipakolva az asztalra jobban szemügyre vehettem.Ami elsőre szembetűnő,hogy jóval finomabban van kidolgozva mint a nagy általánosságban vett "kínaiak". (Kb olyan szinten lehet mint a GÜDE)Jó,azért egy két helyen itt is sorjás a műanyag,de ezt el lehet nézni az árához képest.A markolaton valami csomagolásnál használt gyenge ragasztóanyagot találtam,de letakarítható volt.A hengeren citromsárga festékpöttyöt láttam,gondolom vagy valami jelölő festék lehet,vagy csak szimplán rácsöppent. (Nemsokkal később le is égett róla nyomtalanul)Szépen elkezdtem összeszerelni a fűrészt a hozzá adott szerszámokkal.A láncvezető formája,mérete,minősége így elsőre nekem teljesen okés a Dokio lánccal együtt. (A kisebbik lappal kértem)Ami itt nem tetszett az csupán hogy az oldalsó láncfeszítő csavar nem akaródzott elfordulni. (kevés WD40 a csavarra,attól jobb lett)Levettem a légszűrőfedelet belekukkantottam. Ott egy picit több sorját látta,de az mégsem látható helyen van. Egy kisebb darabka fröccsöntött műanyagot ki is szedtem onnan.Ami itt tetszett az a karburátornál lévő beakasztásos gázállás ami ugye a szivatókar visszatolása után húzza a szükséges kézigázt. (Ilyet kínai gépeknél még nem láttam)A légszűrője nekem nem tetszik,általánosságban ez elmondható az ilyen kialakítású légszűrőkre. Sokszor olvastam,hogy erre panaszkodnak. (Kb 10 perces fűrészelés után meg is győződhettem róla,a karburátor torka finoman fűrészporos volt.)Ezen mindenképpen javítani fogok,van is rá ötletem.Amit én itt még igazítottam a gépen az a légszűrőház Amit én itt még igazítottam a gépen az a légszűrőház rögzítőcsavarja,tettem rá helyette egy alacsonyabb kialakítású kinait.
Ez már nem emelkedik ki a burkolatból. Az eredeti szerintem feleslegesen volt olyan nagy,nekem mindig bökte a szememet akárhány képen,videón láttam.Lecseréltem még a berántómarkolatot egy nekem sokkal jobban tetszőre,az eredeti nem igazán jött be nekem.
A GÉPET MÉG BE SEM INDÍTOTTAM,DE a sok biztonsági matricát már azonnal le is kapargattam,majd szilikoneltávolítóval még a nyomait is eltüntettem.Egyedül a felső burkolaton lévő úgymond típustáblát hagytam meg. (Mit csináljak,ha egyszer azok sem tetszettek.)Ami a külalaknál számomra szimpatikus,az a kidomborodó márkajelzés dekniken,ami szolidan jelzi,hogy nem az átlagos "kínai" van a kezünkben.A márkát evvel nyíltan és összetéveszthetetlenül felvállalja ez a fűrész.... :)Szépen feltöltöttem a gondosan 1:33-ban szintetikus adalékkal bekevert benzinnel,és láncolajjal.Szivató ráhúzása után második rántásra böffent a gép.A szivató visszatolása után újabb második rántásra gyönyörűen elkezdett pöfögni.Kb fél perces járás után kisebb gázfröccsöket,majd később nagyobbakat adtam neki. (Nagyon szép járású,szép ropogós hangú motorja van,hallani,hogy nem 40cm3-es)Pár perc múlva beleengedtem az első fába a pályafutása során.
Ami nekem azonnal szembetűnt,hogy erősebb mint vártam.Nem ilyennek képzeltem a látott videók alapján. A 61,5 cm3 érezhető.Aki valaha csak kisebb kis gépekkel dolgozott,annak leeshet az álla.(Természetesen minden ilyen kaliberű géptől)Olyan ember aki nem szokott hozzá az ekkora,vagy ennél nagyobb gépekhez az meg is ijedhet kissé az erejétől.Szépen egenletesen haladt az olyan rönkökben ahol egy 45-50cm3-es gép meg-meg torpan.Nyomatékosabbnak érzem mint az én általam ismert,használt MAI gépek. (Mondjuk szerkezetileg,technikai felépítést szem előtt tartva nem egy modern szerkezet,hanem egyszerű,olcsó,sallangmentes)Talán nem is fog annyit forogni ez a motor.A lánc ebben a pár vágásban nem tudta megmutatni a tartósságát,csupán az élét. Az van neki. :)
Egy arany középútnak gondolom ezt a gépet,jól behatárolható a felhasználási területe.
Aki a ház körüli teendőkhöz,téli tüzifa összevágására keres egy:
-OLCSÓ
-szervizelhető
-nem gagyi
-ennek ellenére relatív erős láncfűrészt,annak kiváló!!!
Aki meg üti-vágja,karbantartás nélkül használja annak meg mindegy mit adsz a kezébe előbb-utóbb annak is annyi lehet.
A bejáratás utáni beállítások BIZTOSAN hoznak még változás,és a későbbiekben tervezek egy moddolt kipufogót rászerelni.(Ami má le is van gyártva hozzá)
Valamint a légszűrő problémájának megoldása mellett még csinálok rá egy korrektebb rönktámaszt.
Miért is vásároltam?
-ha fűrészelni szeretnék akkor ne csak a gyűjteményemből kelljen kiemelnem egy gépet.
-kiváncsi lettem rá,mert jó videókat láttam róla
-soha nem volt még vadonatúj láncfűrészem (hiába van több mint 20 db)
Röviden ennyi,képek nélkül.Videókat is majd a későbbiekben szeretnék készíteni róla.
2013. október 16. szerda
Vásároltam egy Fuxtec 2 in 1 fűkaszát. A gép motorikusan és szerkezetileg meglepően jó, egyetlen hibája a műanyag tank tetején, a felfogó füleknél történő repedése. Ezt a tank cseréje sem oldja meg /megint elreped/, viszont műanyag hegesztéssel és az említett rész megerősítésével orvosolható. A szöghajtás zsírzása sűrűn ajánlott! A géppel eddig kb. 3ha-t /nem vicc!/ kaszáltunk le csillaggal, egyéb rendellenesség nem fordult elő. A leghosszabb üzemidő kb. 2,5 óra volt. A motor erős, könnyen indul, egyáltalán nem melegszik vagy fullad, alapjárat szép, stabil. Alapvetően szeretjük a gépet. A használt kétütemű motorolaj: ENI Moto 2t Top Synthetic 1:25 keverési aránnyal.
2013. szeptember 15. vasárnap
Vettem egy talajfúrót,féltem a minőségtől,de messze magasan teljesít.Semmi gond vele,nem gagyi cucc.Bátran ajánlom mindenkinek.
2013. július 21. vasárnap
Sövénynyíró adaptert vásároltunk és maximális segítőkészséget tapasztaltunk a cég részéről mind műszaki mind emberi hozzáállásban.(Ritka a mai világban!)
Megjegyezném ,hogy a minőség sokkal jobb mint több ismert márka esetében.
Ár/érték arány nagyon kedvező!
Nyugodtan ajánlható márka!
2013. július 21. vasárnap